reede, 28. september 2012

Sinise sulega kutse

Käisin notsu juures lugemas ja ta kirjutas unenägudest.
Seepeale tuli kohe meelde, et ma näen ju ka vahel und.

Siuke lõdvapoolne aadliühiskond. Ühed on sünnipäraselt loodud juhtima, teised peavad ise vaatama, mis nemad oma eluga peale oskavad hakata. Aga noori aadlimehi kasvatatakse igatahes selleks, et kui nad täiskasvanuks saavad, asuvad nemad Asju Korraldama.
Selleks, et nad ei teeks seda väga isaselt, meessoo vaatenurga suunas kallutatult või ainult omaenda suguvõsa kasule mõeldes, antakse nad aga kuskil vanuses 13-14 ühe neist vähemalt 7 aastat vanema õpetajanna kasvatada kuskil nooremehe suguvõsamaadest kaugel asuvas "poissmehemajas".
Too naine siis õpetab, harib ja korraldab aadlinoorukile treeninguid, reise ja kogemusi, mida on tingimata vaja laia silmaringi saamiseks ning maailma mõistmiseks.
Lapsepõlve e. kasvatatud olemise põlve lõpetab noormehe esimene duellilekutse. See kutse tuli alati mõnelt teiselt lapsepõlve piiril noormehelt - või täpsemalt tema kasvatajannalt - oli kaunistatud siniste ja mustade sulgedega, ja kuna oli täiesti suur tõenäosus, et noormees saab duelli käigus hukka või jääb sandiks, käis asja juurde ka boonus: kasvatajanna võtab noormehe ööl enne duelli oma voodisse.
(Või läheb tema omasse, seda ma nii täpselt ei mäleta.)
Pärast duelli nad enam ei kohtu, v.a. ehk juhuslikult kunagi. Sestsaati puudub neil igatahes traditsiooniliselt igasugune omavaheline suhe, ametlik või mitteametlik. Korraldatud kohtumisi peetaks mitte ainult skandaalseks vaid need põhjustaksid mõlema isiku ühiskonnast väljaheitmise vms.

Ma olin unenäos siuke naine. Ja minu kasvandikule tuli see kutse ja ma marssisin närviliselt mööda tuba ja tänitasin, et liiga vara, poiss pole siukseks asjaks veel valmis! See teine on kaks-kolm aastat vanem ju! Ma... ma saadan kutse tagasi koos oma märkusega, et jääb ära!
(Nii küll ei tehtud, täiesti väljaspool igasuguseid tavasid plaan tekkis, aga ma olin üsna endast väljas.)
Ja siis miski vana paks teenjanaine pliidi juurest teatas, et ei, kui kutse tuli, järelikult ta on valmis. Kõrvalt näebki selliseid asju paremini, kui ise, ja kui veel oodata, siis jääb poiss veel mitmeks aastaks minu käe alla ja pärast on memmepoeg valmis! (Vihjates, et see, kelle nimel kutse saadeti, oligi tegelikult liiga kauaks lapseks jäänud ning seega on minu kasvandikul duellil tegelikult teatud eelis, kuigi tema oli kuskil 18 ja teine pealt 20 või midagi, mis õigupoolest mu ärkvelloogika järgi ei peaks väga lugema. Aga v-o too naine lihtsalt tahtis mind rahustada ja mina olin valmis uskuma missugust kinnitust tahes, mis mu ärevuse maha võtaks.)

Ülejäänud unenäo moodustas voodijagamise-episood. Siuke rauge ja koba ja armas.

Ma tegelikult ei olnud unenäos mina, et selge oleks. Lihtsalt mingi noor naine tumeda hobusesaba ja sireda taljejoonega. Oskasin hästi ratsutada. 
V-o peaks päriselus kaalus alla võtma natuke. Kool mõjub mulle väga kahjulikult kehakaalulises osas. 

P.S. Kallis inimene, kes sa jõudsid siia leheküljele, otsides sõnu "pudelivee valmistamine", mul on sulle uudis: vett ei valmistata. See on lisaks taevast sadamisele ja järves-jões-meres loksumisele ka maa all olemas nagu maavara. Pudelivett saab sellest metsikust veest üldiselt olluse pudelisse villimise teel, vahel eelneb ka gaseerimine või rasketel juhtudel (pole pudelisse panna muud kui järvevett nt) ka puhastamine.

1 kommentaar:

  1. Vett valmistatakse näiteks vesinikumootoriga autodes vesiniku põletamise teel. On ka muid meetodeid.

    VastaKustuta

Ma loen su sõnu, kui nad välja kirjutad ning avaldad!
Noh, paari erandiga.