kolmapäev, 31. märts 2010

PMS ja ängivastane võitlus (pealkiri on sihilikult segadusttekitav)

Arvasin, et ma ei saa enam kunagi anda mingit uut ja paremat "maha äng" nõu.

Et kõik nükked, millega mina olen oma hädisuste vastu edukalt võidelnud, on juba päevikus kirjeldatud. (Ja paremaid meetodeid ma ei tea ega oska ka leida. Rakendan muudkui ühtesid ja samu edasi - sest võidan ma ju siiski vaid lahinguid igikestvas sõjas, eks ole, mitte sõda ennast.)

Panin selle kinnituseks ja kokkuvõtteks kirja viis kõige lihtsamat ja olulisemat maha äng soovitust.
Erandina ei mõelnudki ma seekord enne välja soovituste arvu ega hakanud siis igasse punkti mingit täidet otsima vaid kirjutasin tõesti üles selle, mis tundus tähtis.
Nimekiri on siin:

1. Ära karda! Kui kardad, ignoreeri oma hirmu või viruta talle kingaga vastu nina.
2. Lihtsalt tee see ära.
3. Neid ei huvita sa tegelt nii palju, et sust tükk aega halvasti mõelda e. ära raiska end häbi peale.
4. Tee ühte asja korraga.
5. Ära muretse!

Siis hakkasin oma päevikust iga punkti juurde linke otsima.
Selgub, et mul puudub üleüldse nii "Ära karda!" kui "Lihtsalt tee see ära!" postitus! Isegi enam-vähem selleteemalisi poste pole!
Mis on veider, sest eriti "lihtsalt tee see ära" postitusest on mul isegi mälestused alles.
Aga vahet pole, tähtis on see, et nagunii on mul vaja endale meelde tuletada, miks on teha ikkagi parem kui unistada, mis siis, et tegemisega on võimalik läbi kukkuda, unistades justkui eriti mitte.

Nii et v-o on lähiajal isegi mingit asjalikku lugemist loota.

Ah, ja siis ma leidsin ühe sissekandemustandi aastast 2009, mida ma polnud lõpetanud.
See räägib hormoonidest
-->
Igas naisteajakirjabrändis, naisteportaalis, ja enamikus raamatutest, mis räägivad naise tervisest, on mõni artikkel mentruatsioonitsükli mõjust (antud juhul naiste, kuigi ma kindlasti kujutan ette, et naisega koos elavate meeste meeolu sõltub samuti mingil määral mentruaaltsükli hormoonidest) meeloludele. Seal on PreMS ja PostMS ja MS ja paar märkust selle kohta, kuidas stripparid saavad ovulatsiooniperioodil kõige rohkem jootraha.

Sellisel kujul on see kõik paras jama. Tsüklihormoonide mõju inimeste meeleoludele on küllaltki individuaalne ja kuna kaasa mängivad ka kõik muud elulolulised näitajad, mh. platseebo (Pre- ja PostMS'i on enim märganud need naised, kes teadsid juba enne selliste asjade olemasolust, samal ajal kui naised, kellele PMS-i mõiste tundmatu on, meeleolukõikumisi koos tsüklikuluga eriti ei tähelda), ei tasuks seda vist jutuks võttagi, kui poleks üht naljakat asja: ilu määra tsükli jooksul kõikumist.
(S.t. see jootraha stripparitele punkt siis)

See on kohe täitsa hämmastav, kuidas ovulatsiooni ajal on minu vastas peeglis ilus naine, ükskõik, millise jubeda T-särgi ta ka ööseks selga on tirinud või kui paljude pahurate vinnide jälgi laubalt ka ei paistaks. Sel ilusal naisel on ilus nägu, kuidagi ergas ja meeldiv ilme ning isegi mustad varjud silme all on kuidagi taandunud. Ka tema keha tundub kuidagi sujuvamate joontega olevat kui tavaliselt.
Vastuperiood on menstruatsioon, mille eel 1-2 päeva ja alguses ka on peeglis keegi, kes pole üldse minu nägu (ja eeskätt seepärast, et ta on palju inetum).

Ma mõtlen, et tõsiasi, et mina ise endale reeglipäraselt ihukuu keskel ilusam tundun peeglist, ei saa kuidagi olla seotud mehi külgetõmbava lõhna vms-ga.
See peab olema midagi reaalset.
Mis on põnev.

Huvitav, kas keegi on seda mõõtnud ka? Et mis toimub naise välimusega ovulatsiooniperioodil. Elekroodidega saab ju kontrollida vedeliku paiknemist kehas, mingi mõõtepulgaga näoproportsioonide erinevust, kuidagi vast ka jume muutumist jms?
Kui ei ole veel uuritud, siis:
teadlane, siin on sinu võimalus saada unustamatult kuulsaks! Antud teema on terviseraamatute ja naisteajakirjade lemmik. Avasta ovulatsiooniaegse ilu saladus ja sinu nimi raiutakse väga ja väga mitmekordselt trükivärvi ja pikslitega paljude naiste mällu ja südamesse!

Ja siis üritavad ravimifirmad välja mõelda mingeid hormoonravimeid, mille võtjad oleks kogu aeg pealtnäha justkui ovulatsioonis. Ja 10 aastat hiljem selgub, et kõik neid iluravimeid kasutanud naised on enam-vähem viljatud, aga mitte selles pole point.

Ma tahan teada, mis toimub minu kehas!
Uurigu siis keegi, kel on teaduse peale soont, seda ometi!

2 kommentaari:

  1. Saladus on lihtne: ovulatsioon parandab silmanägemist.

    VastaKustuta
  2. Ojaa, ilmselgelt stimuleerib ovulatsioon silmanärvi andma tugevamat signaali aju ilu äratundmiskeskusesse. Ovulatisoonil peab ju teravamat silma omama ka potentsiaalsete meesisikute märkamiseks, muidu läheb see -oon hukka :)

    VastaKustuta

Ma loen su sõnu, kui nad välja kirjutad ning avaldad!
Noh, paari erandiga.