teisipäev, 24. veebruar 2009

Suur Paast


Niisiis, seoses Suure Paastu ametliku algusega kahekümne minuti pärast otsustasin minagi sel aastal paastumise ette võtta.
Ühe korra ma juba tegin seda, tütarlaps oli siis umbes sama vana kui poeglaps praegu, ning see oli valgustav, huvitav ja hariv kogemus.
Ja vabastas mu kuskil 3-4 kilost. Muidugi ajutiselt, nagu mõõdulindi pealt praegu näha, aga olgem ausad - kõik meie figuurid on ajutised. Kunagi kaalusime me kõik nii umbes 3 kilo ja tuleb aeg, kui kõik, mis meist alles on, kaalub jälle umbes sama palju.
Ja siis veel vähem.
Aga mitte selles pole asja iva.

Paastuda on huvitav. Inimesed ütlevad "oh, mina küll ilma lihata elada ei suudaks" ega proovigi, mismoodi see tegelikult on. Liidame juurde piimatooted ja munad ja kala - ja enamik inimesi pööritavad silmi ja oigavad.
Aga võiks ju ometi proovida. Ma mäletan eelmiselt korrast, et kõigi suurem jama oli munadega - muidu saab kõike asendada, aga sa ilma munata ikka pannkooki ei tee, sojapiim või mitte sojapiim. Noh, ma muidugi üritasin, aga tulemus oli üsna kole.
Ja kuigi ma käitusin väga loovalt kõiksuguste uudsete retseptidega, soja, erinevate pähklite, mandlite, seemnete, suhkru, kaunviljade ja erinevate nuudlitega, tekkisid ikka VÄGA meeletud neelud loomse valgu järgi.
Niisiis luban endale sedakorda muna, kala ja piimatooteid rasvasisaldusega alla 5%. Sest noh, päris enesepiinamine ka teema ei ole.

See saab huvitav olema.
Kui kedagi huvitab, võin paastu kulust ka nii umbes iga nädal teada anda. Aga kindlasti annan teada paastu lõpetamisest ja järeldustest.

3 kommentaari:

  1. Olen mõnel aastal paastu pidanud, aga mõni kord on mul aasta rikkaim periood langenud paastuajale. Ning siis makaroni-hapukooredieediseid aegu meenutades olen paastu vahele jätnud. Huvitavaim kogemus ei olnud mitte tegelikult 40 päeva lihapaastu ja järelemõtlemist vaid 4 päeva ohtras koguses vett ja otsest päikesevalgust bikiinides, mis ma võtsin shokiteraapiana ette umbes pool aastat kestnud vaevava köha vastu, üks idamaa-inimene õpetas. Selle aja jooksul läksid mõtted ka väga selgeks (vedele kinnisilmi neli päeva ning üht koma teist asetub peas ümber), kehakaaluga ei juhtunud midagi, kuid köha ägenes teisel päeval väga mahlakaks, et kolmandal päeval vaibuda ning neljandal päeval ei olnud mul enam ei köha, kriipivat tunnet ja sügelust bronhis ega palavikku. Elu pruun nahk oli ainult! Mõnda aega oli süsteem nii puhas, et kui ma öösel midagi kapist põske pistsin, ei olnud hommikul bakterid sellest veel endale tsivilisatsiooni ehitanud.

    VastaKustuta
  2. Olen väga huvitatud paastu-seirest:)
    Kui kaua paast kestab - 1 kuu?

    VastaKustuta
  3. 40 päeva - ülestõusmispühani.

    Tore, eks ma siis annan aru regulaarselt :)

    VastaKustuta

Ma loen su sõnu, kui nad välja kirjutad ning avaldad!
Noh, paari erandiga.