laupäev, 28. veebruar 2009

Paastpaastpaast /ja kirjutamine, aga sellest ma ei räägi =)


Postimees kirjutab pisut paastu reeglitest.

Eelmisel korral ma üritasin korrektselt pidada. Tõsi, ma pole kindel, et mu allikas oli 100% tõene, minu teada võis nt kala süüa õigeusu paastu reeglite järgi 2x.
2x
40-päevase paastu jooksul.
Ma sõin vist umbes 4x.
Ei pidanud vastu.
Ja taimeõli ning pähliktega ma patustasin ka. Neil nädalatel, mil nad tegelikult keelatud olid.
Ma elasin selle paastu sel moel enam-vähem üle (paar korda külas olles sõin küpsiseid, kus sees oli kohe kindlasti muna ja võid, ning korra libastusin keeltpidi lausa lihaga pajaroa sisse).

Nüüd?

Ma lubasin endale nii muna, kala kui piimatooteid alla 5% rasvasisaldusega?
Teate, see pole paast ega asi.
Ma ei pea midagi leiutama.
Ma ei pea peaaegu millestki loobuma, mis mulle kallis on (ok, koorekastmega veiseliha ning kummikommid (zhelatiin!) tõesti ei ole lubatud, aga ma võin selle asemel majoneesiga forelli ja beseeküpsiseid mugida seni, kuni rahakotil põhi kätte tuleb).
See on nõme!
Mis mõte on paastuda, kui tegu pole isegi märgatava eluviisimuutusega? Noh, jah, võid enam leivale ei määri, aga kuna ma luban endale muna, siis majoneesi küll. Taevas ja emake maa, ma võin PIIMA JUUA IGA JUMALA PÄEV! Jogurt! Keefir! KODUJUUST!

Mul ei ole absoluutselt tunnetki, et ma millestki loobuma olen pidanud. Kui lapsed söövad kuumi võileibu singi ja juustuga, teen mina endale heeringa ja sibulaga, joon piima kõrvale ja olen täiesti õnnelik.
Ei nälga, ei isusid.

Askeet ja masohhist minus on sügavalt pettunud.
Niisiis tõmban reegleid koomale.
Ma võin süüa KAS kala, muna või piimatooteid iga päev. Mitte kõiki kolme korraga.
Alustades homsest, sest täna ma sõin loomseid koostisaineid sisaldavatest toitudest majoneesi /muna!/ ja pähklitega forelli, sardiiniga leibu, mille kõrvale jõin piima, ning võtsin ka suutäie mingit tobedat odavat margariiniga küpsist (kuigi juba reegleid tehes otsustasin ma, et shokolaad ja küpsis ei kuulu minu paastu, isegi kui nad sinna formaalselt sobivad. See küpsisesuutäis oli hajameelsushoos juhtunud õnnetus lihtsalt).
Ja mul on kõht täis ja ma ei tunne mitte millegi järele isu.

Mis on - noh - mõnes mõttes muidugi väga hea, aga ka väga tavaline tunne.
Kui ma oleksin tahtnud süüa nagu alati, ma poleks selle paastuga üldse jamama hakanudki.

4 kommentaari:

  1. Vene Õigeusu järgi on paast selline:

    Suure Paastu ajal on kiriku õpetuse järgi keelatud toiduks tarvitada loomse päritoluga produkte nagu liha, piim, munad, kala. Samuti ei tarvitata esmaspäevast reedeni, kui just ei juhtu olema mõnd püha, ka taimeõli. Kala on lubatud vaid kaks korda – jumalasünnitaja õnnistamise päeval (7.aprill) ja palmipuudepühal. Laatsaruse laupäeval on lubatud kalamari.
    Paastuaja ülejäänud laupäevadel
    ja pühapäevadel , Suurel Neljapäeval ja mõnede eriti austatud
    pühakute päevadel on lubatud taimeõli. Paastu esimesel päeval Puhtal Esmaspäeval ja eelviimasel – Suurel Reedel – tuleks üldse ilma toiduta hakkama saada.

    VastaKustuta
  2. Ma ei julge oma tegevuse kohta nii suurt sõna nagu paast kasutada, aga üritan ka seda lihast hoidumise joont hoida. Siiani ei ole raske olnud, isegi onunaise juubel möödus viperusteta. Laual oli ohtrates kogustes kala.
    Pühapäeval oli loomsete valkude vaba päev ja homme püüan seda korrata. Üldiselt üritan nii, et kui söön kala, siis ei söö piimatooteid ega muna ja vastupidi.
    Vaatame, kui kaua ma nii vastu pean. Sest koorene lõhepasta (minu piimatoodete rasvaprotsent on kuni 10%) on nii hea.

    VastaKustuta
  3. Katoliiklased keelavad paastuajal ära ainult liha.
    Seal sööd mune, piima ja kala nagu jaksad ja oled ikka tubli.

    Ja õigeusklikud tarbivad paastu ajal küll ka nädala sees taimeõli (kuulus poslamasla on paastutoitude oluline koostisosa). Minu teada. On kaks nädalat (ma ei mäleta millised) mille jooksul see keelatud on.
    Samas oliiviõli vist jah ei tohi süüa.

    See "taimeõli" tegelikult ei päde kirjeldusena, nad teevad erinevate taimede õlidel vahet. Ja ma täpselt ei tea, mis on lubatud ja mis mitte. Isegi pärst 4 erineva netilehe uurimist ei tea.

    VastaKustuta

Ma loen su sõnu, kui nad välja kirjutad ning avaldad!
Noh, paari erandiga.